فرمانده سپاه شهرستان قدس با بیان اینکه سپاه پاسداران همیشه مورد هدف بیشترین هجمه و تحریم ها بوده است، گفت: این نهاد در جهت نفی قدرت‌های بزرگ و سلطه گر دنیا حرکت می‌کند.

به گزارش ساراپرس  به نقل ازایرنا، سرگرد هادی حفیظی شامگاه سه شنبه به مناسبت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (دوم اردیبهشت) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سپاه پاسداران مولود انقلاب اسلامی و نهادی است که پاسداری از ثمره و ارزش‌های انقلاب اسلامی را بر عهده دارد.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان در طول این سال‌ها سعی کردند با تحریم ها و اقدامات کورشان سپاه را تضعیف کنند، ولی تاریخ انقلاب اسلامی ایران ثابت کرده و نشان داده که هر قدر تحریم ها بیشتر شود ما به دستاوردهای بیشتری می رسیم.

این مسئول با بیان اقدامات فرماندهی سپاه پاسداران شهرستان قدس اظهار داشت: با تلاش دستگاه های مختلف برای هم جهت کردن مردم و شهروندان قرارگاه شهید غلامی و محلات اسلامی ایجاد که بسیاری از مشکلات در قالب طرح محلات اسلامی مرتفع شد.

حفیظی اعلام کرد: در راستای بیانات مقام معظم رهبری و شعار سال، ایجاد قرارگاه جهادی، اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان شهرستان در محلی که قابل استفاده نبود با کمک مجموعه جهاد سازندگی سپاه در مدت کوتاهی تعمیرات انجام و حدود یکهزار شغل و چندین شرکت دانش بنیان در آنجا مستقر و بیش از ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به کار آفرینان ارائه شد.

وی با اشاره به ایجاد زنجیره فروش و تجاری سازی محصولات کارگاه های مستقر در قرارگاه گفت: این امر نتیجه همکاری و تعامل خوب همه دستگاه های شهرستان با سپاه بود که می تواند به عنوان الگویی در دیگر شهرستانها و حتی کشور باشد.

فرمانده سپاه شهرستان قدس توزیع بسته های معیشتی و رزمایش کمک مومنانه را در راستای محرومیت زدایی دانست و ادامه داد: سال گذشته بیش از یکصدهزار بسته معیشتی در این شهرستان توزیع و با شناسایی افراد کم برخوردار بانک اطلاعاتی تهیه شد که مانع موازی کاری می شود.

این مسئول از وجود بیش از ۱۵ قشر تخصصی به عنوان بسیج شهرستان نام برد و اظهار داشت: این گروه ها تا قبل از این فاقد یک فضای متمرکز بودند که به لطف خدا در هفته بسیج ساختمان ستاد تخصصی اقشار در شهرستان افتتاح شد.

وی اظهار داشت: قریب به ۹۰ پایگاه مقاومت بسیج در شهرستان حضور دارند که در چند مرحله تجهیزاتی شامل یکهزار دستگاه موتور سیکلت، و معادل سه میلیارد و پانصد میلیون تومان تجهیزات اداری هزینه شد.

فرمانده سپاه شهرستان قدس از ورزش به عنوان یکی از ارکان جامعه سالم یاد و اضافه کرد: سالن والیبال، وززشهای رزمی و بدنسازی کامل شدند و اعضای بسیج و شهروندان می توانند از آنها بهره‌مند شوند، در سال جاری نیز شاهد افتتاح سالن سنگ نوردی خواهیم بود.

وی اشاره به تالیف کتابی در این خصوص با عنوان قدس در پناه امنیت، شرح اقدامات امنیتی سپاه و بسیج شهرستان در مهار بحران‌های امنیتی در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد که به صورت درون سازمانی و در تعداد کم منتشر شد، به عنوان راهنمایی جهت حفظ بیشتر امنیت در شهرستان و آموزشی می تواند مورد استفاده باشد.

این مسئول از دیگر اقدامات را راه اندازی فاز اول مرکز بهداشت و درمان سپاه پاسداران شهرستان نام برد و از تکمیل شدن آن در سال جاری و از ساخت ۲ هزار متر فضا برای حوزه ها و گردانها خبر داد.

به گفته وی ایجاد مرکز مشاوره در حوزه اجتماعی، برگزاری رزمایش امنیتی و رزمایش امداد و نجات جهت مقابله با بلایای طبیعی، راه اندازی صندوق های قرض الحسنه، گشت‌های شبانه روزی ثارالله و رضویان و صدور کارت ضابطین قضایی برای تعدادی از اعضای سپاه با نظر دادگستری شهرستان از دیگر اقدامات بود.

حفیظی تاکید کرد: همچنین حل مشکل مخابراتی حوزه های مقاومت و اتصال آنها به سامانه از طریق فیبر نوری، برپایی اردوهای راهیان پیشرفت برای پنج هزار نفر و اعزام ۱۲ دستگاه اتوبوس از دانش آموزان به اردوهای راهیان نور از دیگر اقدامات سپاه شهرستان قدس بودند.

وی از خانه نخبگان بسیج به عنوان یکی از اهداف شناسایی و حمایت از نخبگان شهرستان قدس نام برد و اظهار داشت: در این راستا از مخترعان بسیجی به هر شکل ممکن حمایت شد.
در این نشست خبری فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج حضرت مهدی موعود (عج) و مسوول نمایندگی ولی فقیه در شهرستان قدس در سپاه شهرستان قدس حضور داشتند.
در پایان این نشست خبری از اصحاب رسانه قدردانی شد.