سومین پسماند مارکت منطقه 20، با حضور شهردار، سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست، شهردار ناحیه یک و رئیس اداره مدیریت پسماند منطقه در بوستان غدیر محله اقدسیه افتتاح شد.

به گزارش ساراپرس، سیدمحمد ناظم رضوی شهردار منطقه با بیان اینکه یکی از مهمترین اهداف اداره مدیریت پسماند، کاهش تولید پسماند و تفکیک از مبدا است گفت: با افتتاح این پسماند مارکت محلی شهروندان می توانند در ازای تحویل پسماند خشک، لوازم آشپزخانه، لوازم التحریر، مواد شوینده و گل و گلدان دریافت نمایند.

ناظم رضوی افزود: با ایجاد پسماند مارکت ضمن ترغیب و تشویق شهروندان به مشارکت در امر تفکیک ، هزینه‌های جمع‌آوری پسماند از درب منازل تا حد زیادی کاهش می یابد.

وی ادامه داد: در این پسماند مارکت محلی ارزش ریالی پسماندهای خشک شهروندان از جمله دورریختنی‌های پلاستیکی، شیشه‌ای، الکترونیکی، فلزی و… براساس قیمت‌های مصوب سازمان مدیریت پسماند شهر تهران مشخص می شود و شهروندان می‌توانند معادل ریالی آن، از اجناسی که در این پسماند مارکت وجود دارد استفاده کنند.

شهردار منطقه بیان کرد: در راستای ترویج فرهنگ تفکیک پسماند، اطلاع رسانی از طریق بنرهای تبلیغاتی، توزیع بسته‌های آموزشی و برگزاری کارگاه های آموزشی توسط کارشناسان اداره پسماند این منطقه به صورت مستمر انجام می شود.