رئیس کل موزه ملی ایران گفت: با هدف معرفی ظرفیت‌های موجود در موزه‌های کشور، رویدادمحوری در موزه‌ها و تولید محتوای فاخر آغاز شده است.

به گزارش ساراپرس، جبرئیل نوکنده  در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری که از شبکه خبر سیما پخش شد، اظهار کرد: ایران از نظر تعداد آثار ثبت جهانی شده رتبه نهم را در دنیا دارد و جزو پیشگامان فرهنگ و هنر جهان است و آثار تاریخی از یک میلیون سال پیش تاکنون در موزه‌های ما وجود دارد.

رئیس کل موزه ملی ایران افزود: در دولت جدید یکی از موضوعاتی که به آن تاکید شده است، توجه به سواد میراثی است. اکنون ستاد معرفی و ترویج میراث‌فرهنگی راه‌اندازی شده است تا شاهد آشنایی هر چه بیشتر عموم مردم با حوزه میراث‌فرهنگی و تاریخی باشیم.
او ادامه داد: خوشبختانه با حمایت‌های مهندس ضرغامی رویدادمحوری در موزه‌ها در دستور کار وزارتخانه قرار دارد و از طریق تولید محتوای فاخر به معرفی آثار فرهنگی تاریخی می‌پردازیم.
نوکنده یادآور شد: برگزاری نمایشگاه‌های آثار ملی در استان‌های مختلف و نیز آشنایی رایزن‌های فرهنگی و بسیاری از مقامات دولتی با آثار موجود در موزه ملی ایران اقدامات مهمی است که با هدف معرفی آثار فرهنگی‌تاریخی انجام می‌شود.
رئیس کل موزه ملی ایران ادامه داد: هوشمندسازی موزه‌ها در دوران کرونا نشان داد که موزه‌هایی که زیرساخت‌های دیجیتالی خوبی داشتند، توانستند ارتباط خود را با مخاطب حفظ کنند. اکنون به این موضوع در موزه‌های ما توجه جدی شده و با مراجعه به صفحات مجازی موزه‌های کشور متوجه می‌شویم که اتفاقات بسیار خوبی در این حوزه افتاده است.
او خاطرنشان کرد: موزه یک مکان زنده است که علاقه‌مندان می‌توانند از آن بازدید کنند و از دیدن آثار تاریخی لذت ببرند، اما در شرایطی که امکان سفر به یک کشور یا شهر دیگر وجود ندارد، از طریق فضای مجازی می‌توان با آثار فرهنگی‌تاریخی موجود در موزه‌ها آشنا شد که این اتفاق خوب اکنون در موزه‌های ما نیز افتاده است و این امکان برای علاقه‌مندان وجود دارد که آثار موجود در موزه را به صورت آنلاین ببینند.