تهران و شهرهای حومه آن ، امروز با برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی در سال جاری بعد از ۲ سال وقفه با اجرای برنامه های گسترده در حوزه های مختلف شهری رنگ و بوی اربعین به خود گرفت.

به گزارش شبکه خبری ساراپرس،برپایی مواکب، ایستگاه های صلواتی و نصب تابلوهای نوحه خوان با شعار” کربلا کربلا ما داریم می آییم ” فضای خاطره انگیزی را در ایام اربعین حسینی ایجاد کرده که با تصاویر مزین شده شهدا حال و هوای خاصی را در شهر به نمایش در آورده است.
به گزارش خبذنگاران شبکه خبری ساراپرس که در محل مسیرهای راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی که از میدان امام حسین (ع) به سمت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) در شهرری برگزار می شود حضور دارند.
حاکی است که در طول مسیر برگزاری راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی که تمامی عاشقان ، محبان و شیفتگان حضرت سیدالشهدا امام حسین (ع) که در اربعین حسینی امسال توفیق حضور در بزرگترین اجتماع بشری یعنی در راهپیمایی اربعین حسینی در کربلای معلی را نیافته اند، می شود.
استقرار مواکب ، ایستگاه های صلواتی و مراکز فرهنگی و معنوی که به همت هیئات، خیرین و نهادها و مراکز اجرایی و فرهنگی پایتخت و بویژه مسئولین و مدیران فرمانداری، شهرداری، فرماندهی امتظامی و نیز تولیت آسنان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) با اجرای برنامه ها و فعالیت های گسترده و اتخاذ تمهیدات و تدابیرویژه امنیتی، انتظامی، فرهنگی و خدماتی شرایط برگزاری باشکوه راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی را که با حضور میلیونی و پرشور عاشقان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و ۷۲ تن از یاران شهیدش همراه بود ، را فراهم ساختند.

بر اساس گزارش شبکه خبری ساراپرس، در راهپیمایی امروز جاماندگان اربعین حسینی که از میدان امام حسین (ع) به سوی شهرری انجام شد، اقیانوس شیفتگان اهل بیت و امام حسین(ع) در دسته جات هیئات و گروه های مختلف عزاداری با نوحه سرایی، مداحی وعزاداری اعم از افراد پیر و جوان، زن ومرد اراذتشان را به مکتب و راه سرخ شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) ابراز نمودند.
همچنین بنابر این گزارش در این مراسم استاندار پایتخت، فرماندار شهرستان ری، شهردار ، فرمانده انتظامی شهرری، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع)، فرمانده سپاه و سایر مقامات لشگری و کشوری حضور داشتند.
با شرکت در جمع باشکوه راهپیمایان جاماندگان اربعین حسینی و با عزاداری و ریختن اشک و سوگواری، عشق و ارادت قلبی خویش را به ساحت قدسی شهدای قیام کربلا ی معلی بویژه اقا امام حسین (ع) نشان دادند.

در حاشیه این راهپیمایی سرهنگ دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی شهرستان ری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ساراپرس در رابطه با اینکه پیام کنگره عظیم راهپیمایی اربعین به جهانیان و بویژه سران غرب چیست، بیان کرد: علیرغم تبلیغات سوءو موج منفی از سوی غرب گرایان و معاندین، سال به سال شاهد حضور اقشار مختلف نسل جوان و طیف جدید هستیم . مراسم اربعین بین المللی شده است.

وی ادامه داد: در جایگاه پلیس و خدمتگزار مردم در طی ماه ها جلسات در بحث امنیتی و ترافیکی تدابیر لازم را برای راهپیمایی جاماندگان اربعین اندیشیدیم.
سرهنگ جلیلیان با اشاره به اینکه نیروهای پلیس از ۴۸ ساعت گذشته در برقرای امنیت آماده باش صد در صدی بودند، ادامه داد: نیروهای عملیاتی، کلانتری ها، پلیس های تخصصی، یگان های ویژه و رزمی اماده باش هستند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری در پایان گفت: افتخار می کنیم که خدمتگزار مردم هستیم.