در ادامه برنامه بازدید از روستاهای فاقد دهیاری، سرپرست بخشداری کهریزک و هیئت همراه در روستای قلعه پروان حضور پیدا کرده و از نزدیک ظرفیت‌ها و مشکلات روستا را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش ساراپرس، در این بازدید که از معابر عمومی، مناطق مسکونی و کارخانجات تولیدی و صنعتی صورت گرفت، علاوه بر تیم بخشداری، معینی رئیس‌ شورای‌ اسلامی بخش کهریزک، سلطانیان رئیس اداره آب‌‌وفاضلاب باقرشهر و کهریزک و همچنین اعضای شورای‌اسلامی روستای قلعه‌پروان نیز حضور داشتند.

اعضای شورای اسلامی روستا به‌ نمایندگی از ساکنان و اهالی محل، به عدم تخصیص بودجه مستقل به روستا با توجه به نداشتن دهیاری اشاره نموده و گفتند: با وجود اینکه شورای بخش کهریزک همواره در تعامل با شورای روستای قلعه‌پروان بوده و همکاری خوبی با این روستا داشته، همچنان مشکلاتی در روستا وجود دارد که امیدواریم با تدبیر مسئولان بخشداری این مشکلات تا حدود زیادی مرتفع گردیده و ساکنان این روستا از رفاه مطلوب‌تری بهره‌مند شوند.

رئیس شورای اسلامی روستای قلعه‌پروان مهم‌ترین مشکلات روستا را معضلات آب شرب، عدم وجود روشنایی و آسفالت معابر، مشکلات اسناد مالکیتی، نبود علائم راهنمایی و رانندگی، عدم وجود وسایل حمل‌ونقل عمومی و … برشمرده و خواستار رسیدگی به این مشکلات شدند.

هادی بادلی سرپرست‌ بخشداری‌ کهریزک ضمن قدردانی از دغدغه‌مندی اعضای شورای روستا، به لزوم برنامه‌ریزی اعضا برای تعیین مکانی در مسجد روستا به عنوان دفتر موقت شورا به منظور برگزاری منظم جلسات و رسیدگی به مشکلات و مطالبات مردم و همچنین معرفی یک نفر نماینده به عنوان رابط جهت پیگیری امور روستا تاکید کرد.

بادلی اظهار‌‌داشت: شورای روستا می‌بایست با تعامل با کارشناسان بخشداری برنامه‌ریزی لازم برای سازماندهی کارخانه‌های صنعتی، دامداری‌ها و همچنین مرتفع‌سازی مشکلات‌ مردم با هدف رشد و توسعه روستا و آسایش و رفاه اهالی انجام داده و به صورت جدی موضوعات را تا حصول نتیجه در چهارچوب قوانین و اختیارات پیگیری کند.

گفتنی است کارشناسان بخشداری کهریزک از روستاهای شریف‌آباد، سلمان‌آباد و دوتویه‌علیا نیز بازدیدی کلی به عمل آورده و زمینه‌های لازم برای حضور در این روستاها را، در ادامه بازدیدهای انجام شده، مورد بررسی قرار دادند.