فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اجرای مرحله جدید طرح کاشف از دستگیری 404 نفر سارق، کلاهبردار و زورگیر خبر داد.

به گزارش شبکه خبری ساراپرس، سردار “حسین رحیمی” در چهارمین مرحله طرح کاشف که با حضور پلیس های آگاهی و امنیت اقتصادی برگزار شد با اشاره تشکیل ۲۱۶ پرونده در اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز در پلیس امنیت اقتصادی و توقیف ۷۱ دستگاه خودروی و دستگیری ۲۲۴ متهم در این زمینه ، بیانداشت: در این طرح تعداد سه میلیون و ۵۷۰ هزار انواع کالای قاچاق به ازش تقریبی ۴۹۰ میلیارد تومان کشف شد.

سردار رحیمی با اشاره به دستگیری ۳۶ متهم در زمینه اخلال در نظام اتصادی ، دستگیری ۷ نفر به اتهام فرار مالیاتی، دستگیری۹ نفر به اتهام زمین خواری، دستگیری ۹ نفر بع اتهام سو استفاده از تسهیلات غیر مجاز بانکی، دستگیری ۹ نفر به اتهام پولشویی، دستگیری ۱۶ نفر به اتهام رشا و ارتشا و و … عنوان داشت: در این زمینه ۶۳ مورد پرونده به ارزش ۱۳ هزار و ۳۷۶ میلیارد تشکیل شد.
رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اجرای مرحله سوم طرح مبارزه با دلالان و مجرمان بازار ارز و طلا ، گفت: در این زمینه ۱۷ نفر ولال و معامله گر ارز فیزیکی و فردایی ، ۱۱ نفرسوئ استفاده کننده ارز مسافری، ۱۲ نفر اصناف مرتبط با خرید و فروش غیر مجاز ارز، دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ در تشریح عملکرد پلیس آگاهی بیان داشت: در این مرحله از طرح کاشف تعداد ۵۷ نفر در قالب ۱۷ باند فعالیت می کردنددستگیر شدند که ۴۳ نفر از این افراد دارای سوابق کیفری متعدد بودند.
سردار رحیمی اعلام داشت: در این مرحله از طرح ۷۲ نفر سارق اماکن که در قالب ۱۸ باند فعالیت می کردند دستگیر شدند این سارقان به ۱۸۰ مورد سرقت اعتراف کردند و همچنین دارای ۵۸ فقره سابقه محکومیت بودند.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به دستگیری ۴۵ نفر سارق موتور سیکلت و خودرو ، خاطر نشان کرد:افراد دستگیر شده در قالب ۱۳ باند فعالیت می کردند و دارای ۳۸ فقره سابقه محکومیت بودند و در مجموعه به ۵۳ فقره سرقت خودرو و موتور سیکلت اعتراف کردند.
این مقام ارشد انتظامی گفت: در زمینه جعل و کلاهبرداری ۷۵ نفر که در قالب ۸ باند فعالیت می کردند دستگیر شدند افراد دستگیر شده دارای ۲۰ مورد سابقه محکومیت و به ۵۸مورد کلاهبرداری اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به دستگیری ۲۷ نفر که در قالب ۵ باند فعالیت می کردند دستگیر شدند، بیان داشت: افراد دستگیر شده دارای ۱۲ مورد سابقه محکومیت و به ۲۷ مورد اعتراف کردند.
سردار رحیمی اعلام داشت:در این طرح ۳۶ محکوم متواری که داری ۳۶فقره محکومیت بودند دستگیر شدند .
سردار رحیمی با اشاره به دستگیری باند ۴ نفر سارقان مسلح با سه فقره سرقت نافرجام طلا فروشی، عنوان داشت:با اقدامات صورت گرفته این سارقان که هیچ ردی از خود برجای نگذاشته بودند دستگیر و از آنها یک قبضه سلاح کلاش و یک کلت کمری کشف شدسارقان علاوه بر اعتراف به سه مورد سرقت نافرجام طلافروشی به ۴ مورد سرقت مسلحانه خودرو اعتراف کردند.
رییس پلیس پایتخت با اشاره به دستگیری یک نفر که اقدام به ربایش کودکان می کرد، گفت: فردی که با حضور در اماکن مذهبی اقدام به ربایش کودکان می کرد و سپس از خانواده آنها اخاذی می کرد دستگیر که متهم به چهار فقره کودک ربایی اعتراف کرد.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به دستگیری باند سارق به عنف که ضمن سرقت خودرو به همسر مالک خودرو تعرض کرده بودند، عنوان داشت: به محض اعلام این خبر سریعا دستگیری متهمان در دستور کار قرار گرفت و در کمتر از ۴۸ ساعت همه اعضا این باند دستگیر شدند.
سردار رحیمی با اشاره به دستگیری اعضا باند سارقانی که از پشت گلوی خانمها را فشار می دادند و اموال آنها راسرقت می کردند که نمونه سرقت آنها در فضای مجازی منتشر شد، گفت: علیرغم وجود هیچ سرنخی از سارقان با انجام کار های تخصصی دو سارق در کمتر از ۱۰ روز شناسایی و دستگیر شدند و در بررسی های صورت گرفته به ۱۵ فقره سرقتبه این روش اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به دستگیری باند ۵ نفره سارقان گوشی که از تبعه افغانستان بودند، بیان داشت: اعضا این باند با استفاده از موتور سیکلت در نقاط مختلف شهر اقدام به سرقت گوشی های شهروندان می کردند و گوشی های مسروقه را به کشور افغانستان انتقال می دادند سارقان در بازجویی های صورت گرفته به ۱۰۰ فقره سرقت اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به دستگیری باند ۶ نفره سارقان لوازم و تجهیزات خودرو، بیان داشت: اعضا این باند در نقاط مختلف شهر اقدام به سرقت ای سی یو خوروهای شهروندان می کردند و در بازجویی های صورت گرفته به ۴۰۰ فقره سرقت اعتراف کردند.