رئیس واحد تهران شمال دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه تهران شمال در حوزه پژوهش دارای رتبه 9 است.

به گزارش ساراپرس به نقل از برنا، مراسم تجلیل از پژوهش های برتر دانشگاه آزاد اسلامی تهران شمال امروز چهارشنبه ۲۳ آذرماه با حضور سعید ملماسی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی تهران شمال و عباس گوهری رئیس واحد تهران شمال دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

عباس گوهری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال  با بیان اینکه در دانشگاه  نباید برتری جز علم داشته باشیم، اظهار کرد: دانشگاه تهران شمال از نظر جمعیت  سومین رتبه در تهران را دارد  همچنین رتبه اول و دوم  به ترتیب مربوط به دانشگاه های علوم تحقیقات و دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز است، در حالیکه دانشگاه  آزاد تهران شمال از نظر علمی در اولین رتبه قرار دارد.

وی افزود: دانشگاه واحد تهران شمال در حوزه پژوهش وضعیت خوبی دارد ولی باتوجه به ظرفیت های موجود می تواند در سطح بالاتری قرار گیرد، ما در پژوهش ها  به دنبال تولید یک محصول هستیم.

گوهری با اشاره به مهاجرت دانشجویان به خارج از کشور خاطرنشان کرد: فرآیند های دانشگاه باید اصلاح شود و باید در عملکرد صداقت داشته باشیم  تا بتوانیم دانشجویان را پژوهشگر تربیت کنیم.

وی با اشاره به اینکه فرآیند سختی در حوزه پژوهش وجود دارد، تصریح کرد: در ابتدا باید بتوانیم براساس پژوهش ها مشکلات دانشگاه را حل کنیم سپس به مشکلات جامعه رسیدگی کنیم بنابراین باید پژوهش ها کاربردی شود.

وی  با اشاره به مشکلات موجود در در فرآیند پژوهش مطرح کرد: دانشگاه تهران _شمال در حوزه پژوهش رتبه ۹ را دارد .

در ادامه این برنامه سعید ملماسی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی تهران شمال اظهار کرد: امروز همه پایان نامه ها در سامانه پژوهش‌یار ثبت می شود.

وی با اشاره به اینکه در ساختارها بهسازی انجام شده است، خاطرنشان کرد: باشگاه پژوهشگران و نخبگان در ۱۵ ماه گذشته غیر فعال بود که با تلاش توانستیم  ۲۵ انجمن علمی  را فعال کنیم و از این طریق دانشجویان را به انجام کار پژوهشی جذب کنیم.

ملماسی با بیان اینکه شاخص های ارزیابی دانشگاه های آزاد در آمدی غیر از شهریه است، تصریح کرد: در سال گذشته توانستیم از طریق پژوهش حدود ۴ میلیارد تومان درآمدی به جز شهریه کسب کنیم که این عدد نسبت به دو سال پیش ناچیز بود. امسال هم به ۱۴میلیارد تومان بودجه نیاز داریم که از اساتید می خواهم در تحقق این بودجه به دانشگاه کمک کنند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی تهران شمال درباره ارتباط دانشگاه با صنعت بیان کرد:  حدود ۱میلیارد تومان  بودجه برای ارتباط با صنعت در نظر گرفته شد که با جلب اعتماد شرکت های صنعتی توانستیم این مبلغ را به ۲ میلیارد تومان برسانیم.

وی از هوشمند سازی کلاس های دانشگاه خبر داد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی تهران شمال ادامه داد: دانشگاه تهران شمال دارای بهترین موسسه رشد است ، موسسه رشد در گام اول  توانست عملکرد خوبی در درآمدزایی داشته باشد و در گام دوم این موسسه به دانشگاه تهران-شمال برای ایجاد ۷ هسته فناوری کمک کرد  ولی همچنان مشکل دور بودن دانشجویان و اساتید را از موسسه رشد داریم.

ملماسی درباره توسعه نشریات در این دانشگاه عنوان کرد: دانشگاه تهران-شمال در سال ۹۸ دارای ۲ نشریه بود اما امروز با تلاش های صورت گرفته دارای ۱۴ نشریه هستیم. درسال گذشته ۲نشریه دانشگاه تهران شمال  توانست گرید b وزارت علوم دریافت کند.

وی تصریح کرد: دانشگاه تهران شمال هنوز نتوانسته که شبکه ای بین اساتید و دانشجویان در حوزه پژوهش ایجاد کند.