کاظم جلالی گفت: پاویون ایران در نمایشگاه MITT با طراحی شکوهمند و جذاب و ارائه محتوای روسی، به خوبی توانسته است ظرفیت های صنعت گردشگری ایران را به فعالان این حوزه در روسیه و دیگر کشورهای حاضر در نمایشگاه، معرفی کند.

به گزارش گویای صنعت، کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه ضمن بازدید از غرفه ایران در بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین المللی سفر و هتلداری مسکو، با بیان اینکه این نمایشگاه برای نخستین بار است که در دوره پسا کرونا برگزار می شود، گفت: پاویون ایران در این نمایشگاه از طراحی شکوهمند و جذابی برخوردار است و اقلام تبلیغاتی مفید و کارآمدی از جاذبه ها و ظرفیت های گردشگری ایران به زبان روسی ارائه شده است.

جلالی این نمایشگاه و حضور ایران در این رویداد بین المللی را از جهات مختلف حائز توجه و اهمیت دانست و اظهار داشت: روس ها سالیانه گردشگران زیادی را به خارج از کشور می فرستند و مردم روسیه اهل سفر و بازدید از نقاط مختلف جهان هستند؛ اما در شرایط کنونی در برخی کشورها به ویژه قاره اروپا با محدودیت مواجه هستند. بنابراین این محدودیت، فرصت خوبی را فراهم کرده تا ما بتوانیم گردشگران روس را به سمت کشور خودمان هدایت و ایران را به یکی از مقاصد جدید و ثابت آنان بدل کنیم.

او افزود: نکته بعدی اینکه پایداری روابط سیاسی به ارتباطات فرهنگی و اینکه ملت ها شناخت کافی از هم داشته باشند، باز می گردد. متأسفانه درباره ایران و روسیه باید گفت که در روسیه شناخت کافی نسبت به ایران و ایرانی ها وجود ندارد. کمااینکه مردم ما نیز شناخت درستی از فرهنگ و جاذبه های کشور روسیه ندارند و این موضوع کاملاً مشهود است.

سفیر ایران در روسیه تصریح کرد: به عقیده من توسعه صنعت گردشگری می تواند به بهبود و افزایش شناخت متقابل کشورها و ملت ها از هم بیانجامد. اینگونه نمایشگاه ها هم ما را در رسیدن به این شناخت و هدف نهایی آن که توسعه صنعت گردشگری است، کمک می کند.