استاندار تهران از ثبت نام ۹۰۰موکب برای برگزاری راهپیمایی«دلدادگان حسینی»خبر داد و گفت: با توجه به عدم برگزاری دوساله مراسم حضور چهار میلیون نفر برای امسال پیش بینی شده است.

به گزارش شبکه خبری ساراپرس به نقل از مهر، محسن منصوری ظهر چهارشنبه در حاشیه جلسه هماهنگی راهپیمایی «دلدادگان حسینی» ستاد اربعین استان تهران در جمع خبرنگاران در خصوص مصوبات مطرح شده در این جلسه اظهار داشت: این جلسه امروز در جوار حرم عبدالعظیم برگزار شد و آخرین هماهنگی‌ها را جهت برگزاری هر چه بهتر مراسم اربعین در سطح استان تهران و پشتیبانی که باید از عراق و در مرزها انجام دهیم صورت دادیم.

استاندار تهران با اشاره به اینکه شب گذشته بازدیدهایی از پایانه‌های مسافربری زوار اربعین صورت گرفته است گفت: در این زمینه مشکلاتی در رابطه با فروش بلیط و خدمات حمل و نقل وجود داشت که امروز در جلسه مطرح شد و دستور داده شد که همه دستگاه‌ها نهایت ظرفیت را برای این موضوع به کار ببرند و هر دستگاه با وسایل نقلیه و ساختارهایی که در حمل و نقل و سرویس‌ها دارند به کار بگیرند به کمک برگزاری مراسم اربعین بیاید.

وی با بیان اینکه مردم امسال زودتر به استقبال مراسم اربعین رفتند افزود: انشاالله پشتیبانی صورت خواهد گرفت و شهرداری‌های اطراف تهران قرار شده تا هر ظرفیتی که دارند را جا به جایی زوار از مرزها به کار بگیرند.

منصوری در ادامه به برگزاری راهپیمایی «دلدادگان اربعین» که سال‌های گذشته تحت عنوان «جاماندگان اربعین» بود اشاره کرد و بیان داشت: همانطور که می‌دانیم خیل عظیمی از عاشقان سیدالشهدا برای اربعین عزم سفر می‌کنند و در عراق حاضر می‌شوند و تعدادی هم در کشور می‌مانند و از سال ۹۱ برنامه جایگزینی تحت عنوان «جاماندگان اربعین» مطرح و اجرایی شد که خوشبختانه هر سال پرشورتر شد و سال ۹۸ آخرین برنامه انجام و برای این مراسم پیش بینی جمعیت سه میلیون نفری در استان تهران شده بود.

استاندار تهران گفت: مبدا راهپیمایی «دلدادگان حسینی» میدان امام حسین تهران و مقصد حرم عبدالعظیم حسنی (ع) است که به صورت پیاده طی می‌کنند افزود: تا امروز ۹۰۰ مو کب برا ی پذیرایی در این مراسم ثبت نام کرده اند.

منصوری عنوان داشت: دستگاه‌های اجرایی، شهرداری‌ها و نیروی انتظامی و راهور و و مدیریت‌های کلان در فرمانداری‌ها آماده برگزاری این مراسم هستند و چون این مراسم ملی است، از لحاظ فرهنگی و اجتماعی و معنوی اهمیت دارد.

استاندار تهران با تاکید بر اینکه امسال نیاز به تجهیز مضاعف داریم گفت: با توجه به اینکه دو سال به دلیل کرونا توفیق استفاده از ظرفیت‌ها را نداشته ایم و با توجه به حضور گسترده مردم در این مراسم ملی مذهبی هماهنگی‌های مضاعف صورت گرفته و پیش بینی شده در مراسم دلدادگان حسینی بیش از چهار میلیون نفر شرکت کنند.