به دنبال انتشار اخباری مبنی بر کشف یک قلاده توله شیر یکساله ماده در یک باغ شخصی، فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست اظهار کرد: یک قلاده شیر ماده توسط یگان حفاظت اصفهان در خمینی شهر کشف شد و درحال حاضر این شیر در باغ وحش اصفهان نگهداری می‌شود. به گزارش پیام کنفرانس به نقل […]

به دنبال انتشار اخباری مبنی بر کشف یک قلاده توله شیر یکساله ماده در یک باغ شخصی، فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست اظهار کرد: یک قلاده شیر ماده توسط یگان حفاظت اصفهان در خمینی شهر کشف شد و درحال حاضر این شیر در باغ وحش اصفهان نگهداری می‌شود.

به گزارش پیام کنفرانس به نقل از ایسنا وی ادامه داد: این ماده شیر یک ساله که در یک باغ شخصی پیدا شد در وضعیت جسمانی مناسبی قرار دارد و در باغ وحش اصفهان نگهداری می‌شود. اما باقی مسائل در خصوص جزئیات پرونده و مالک آن در حال انجام و پیگیری است و مشروح این موضوع اطلاع رسانی خواهد شد.

محبت خانی همچنین درباره آخرین وضعیت پلنگ مشاهده شده در سرخه حصار نیز گفت: این پلنگ هنوز پیدا نشده اما تمام اقدامات و احتیاط‌های لازم انجام شده است که این پلنگ‌ به کسی آسیب نرساند و وارد محدوده شهری نشود.

وی درباره اقدامات انجام شده در خصوص زنده‌گیری پلنگ مشاهده شده در سرخه‌حصار اظهار کرد: اقداماتی همچون طعمه‌گذاری، تله،گذاری و دوربین‌های تله‌ای انجام شده همچنین نیروهای شبانه روزی به غیر از محیط‌بانان در آن منطقه جایگذاری شده‌اند و دوربین‌های موجود در آن محدوده و پادگان وضعیت را رصد می‌کنند.

محبت خانی در پایان تصریح کرد: تلاش ما این است که این پلنگ را زنده‌گیری کنیم که در این خصوص خودروهای مناسب حمل پلنگ و چند قبضه تفنگ بیهوشی و افراد مجرب در آن منطقه حضور دارند و به محض دیدن آن زنده‌گیری خواهد شد.

انتهای پیام/