همواره انسان ها در مسیر زندگی شخصی شان قرار گرفتند بر سر دوراهی انتخاب "راه" و" بیراه" و بطور مستقیم و بی واسطه تجربه می‌کنند.

به گزارش ساراپرس به نقل از گویای صنعت،همواره انسان ها در مسیر زندگی شخصی شان قرار گرفتند بر سر دوراهی انتخاب “راه” و” بیراه” و بطور مستقیم و بی واسطه تجربه می‌کنند.
گزارش های میدانی پلیس و نیروی انتظامی در حوزه های مختلف یعنی اداره آگاهی، پیشگیری، فتا، مبارزه با موادمخدر و…حاکی است که در ادوار و مقاطع مختلف طرح و برنامه ها و نیز راهبردهای مقابله ای با عناصر و عوامل جرم، هنجارشکنان سرقت، قاچاق، جعل، کلاهبرداری با انواع و اقسام افراد و اشخاص با ویژگی های اجتماعی و فرهنگی متمایزی در پهنه ماموریت سازمانی شان مواجه می شوند.

البته در این فرآیند اجتماعی و جامعه شناختی، افراد با داشتن روحیات و شخصیت قانون گریزی و هنجار ستیزی که با استفاده از تمام راه هایی که به فکر و ذهن متزلزل و متهمشان می رسد، با توسل به شگردها و لطائف الحیلی قصد دورزدن قانون و نقض تمامی هنجارها و قوانین و مقررات رسمی و حاکم کشور را دارد ، تا بتواند به آرزوها و آمال و منافع نامشروع و غیراخلاقی خود دست یابند و یا به قول معروف یک شبه ره صدساله را طی کند.

برای این طیف و گروه مخل نظم و امنیت قانون ، باید هشدار داد؛ که شرایط و اوضاع همیشه بر وفق مراد آنان نخواهد بود، چون با وجود حضور و استقرار پلیس مقتدر، هوشیار و هوشمند، بی تردید گرفتارشدن افراد پلشت و بدسگال جامعه در چنگال قانون و پلیس سرنوشت محتوم که دیر یا زود انتظارشان را می کشد .

گزارش خبرنگار گویای صنعت را مرور می کنیم…

سرهنگ مسلم میرمحمدی رئیس اداره ۱۴ آگاهی مرکز پایتخت در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گویای صنعت بیان کرد: متهمی به فرد شاکی می گوید که من می توانم برای شما تا مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان وام بگیرم.
وی ادامه داد: برای اعتماد شاکی ، این متهم فردی را در قالب مامور معرفی می کند تا اعتماد شاکی را جلب کند. از متهم می خواهد که به حسابش در یکی از شعبات بانک،پول جهت اخذ وام واریز کند. رئیس بانک با متهم همدستی و به شاکی این اطمینان را می دهد که می توانید این مبلغ وام را دریافت کنید .

سرهنگ میر احمدی گفت: زمانی که این مبلغ به حساب متهم واریز شد ، متهم به همدستی رئیس بانک ، این میزان وجه را از حساب خارج و تبدیل به طلا می کنند. در بازرسی هایی که از متهم انجام گرفت، بیسیم، اسلحه، دستبند، موادمخدر تریاک کشف گردید.

این مقام انتظامی افزود: این پرونده یک نفر شاکی داشت. متهم اعتیاد به موادمخدر داشته و سابقه کیفری نداشت.