چمن آرا گفت: مخترعین کشور، آرامش اقتصادی ندارند و سیستم مدیریت کشور رفع تکلیفی عمل میکند‌. تفکر رفع تکلیفی را برداشته و ارتباط با دنیا داشته باشیم. در نمایشگاه ایران ساخت مسئولین مرتبط نیامدند.

به گزارش ساراپرس به نقل از گویای صنعت،دکتر مرتضی چمن آرا مشاور آموزشی دانشگاه MIT برترین دانشگاه جهان با اشاره به اینکه تیم اعزامی مخترعین ایران به همراه همکاران در مسابقات های جهانی اختراعات آمریکا، روسیه، رمانی، اتحادیه اروپا، مالزی ژاپن، لهستان، ترکیه، چین، آمریکا، کانادا و فرانسه توانستیم به مدال طلای جهانی برسیم، بیان داشت: در اعزام به این کشورها از دل مردم اسپانسر گرفتیم.

دبیر کل دپارتمان پژوهش، فناوری و خلاقیت اتحادیه اساتید ایران با اشاره به اینکه مخترعین ما بیمه نبوده وبازنشستگی ندارند، تاکید کرد: مخترعین کشور، آرامش اقتصادی ندارند و سیستم مدیریت کشور رفع تکلیفی عمل میکند‌. تفکر رفع تکلیفی را برداشته و ارتباط با دنیا داشته باشیم. در نمایشگاه ایران ساخت مسئولین مرتبط نیامدند.

بنیانگذار و هئیت مدیره شرکت بین المللی سورن از دیگر مشکلات مخترعین نام برد و گفت: اتحادیه دانش بنیان کشور تسهیلاتی را که در درازمدت، بصورت وام و بازپرداخت آن بعضاً دشوار است را در اختیار مخترعین قرار می دهد. بیایید تفکر دلسوزانه داشته و به معاونت های پژوهشی و آموزشی دانشگاه‌ها میدان دهیم. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد علمی نخبگان ما را حمایت کند.

بنیانگذار و مدیرعامل شرکت بین المللی توسعه بین المللی سرزمین پارس در بیان اینکه چه مطالبه و درخواستی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دارید، توضیح داد: از متخصصین و مخترعان ایرانی در سیستم های مدیریتی استفاده درست کنند. متخصصین ایرانی در ناسا، سازمان ملی فضانوردی آمریکا، دانشگاه MIT هاروارد، آکسفوردو کمبریج داریم ؛ چرا در حوزه وزارت خانه های ایرانی، یک متخصص از دانشگاه هاروارد نمی‌بینیم.

عضو رسمی جامعه نانو ادامه داد: سامانه jobs و carier که در دانشگاههای MIT و دانشگاه های روز دنیا پیاده می‌شود را راه اندازی کنیم .

عضو رسمی و مدرس و منتور و دارنده تیم تحقیقاتی در انستیتو هوانوردی و فضانوردی اشاره کرد: در شرکت ساینا صنعت مفتخریم که ۱۹۰ محصول را در زمینه تجهیزات آزمایشگاهی، الکترونیک، کامپیوتر ،مخابرات، قدرت، فیزیک ساخت ایران را تولید کرده ایم.

وی گفت: به جهت بروکراسی فوق العاده سنگین اداره ثبت اختراعات کشور، طرح‌های بنده در خارج از ایران تاییدیه علمی گرفته است.

عضو بنیاد صلح جایزه نوبل در پایان بیان داشت: بزرگترین ادعای بنده ایرانی و ایرانی بودن است. ایرانی یعنی عزت و ثروت.