معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی از تردد بیش از ۲ میلیوون و ۹۰۰ هزار مسافر از طریق سیستم حمل و نقل جاده‌ای از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۳ فروردین سال جاری خبر داد.

به گزارش ساراپرس، شهریار افندی‌زاده، معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: وزارت راه و شهرسازی تلاش کرد اقدامات موثری برای جابجایی مسافر داشته باشد. خوشبختانه از طریق ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور هماهنگی خوبی انجام شد و از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۳ فروردین بیش از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار جابجایی به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵ درصد رشد را نشان می‌دهد. از این میزان جابجایی ۶۱,۹ درصد با اتوبوس، ۲۲.۷ درصد با مینی‌بوس و ۱۵.۴ درصد با سواری‌های کرایه‌ای بوده است.

افندی‌زاده با اشاره به رشد ۲۰ درصدی در حمل و نقل ریلی طی این مدت، ادامه داد: حدود ۷۴۰ هزار مسافر ریلی داشتیم که با توجه به ۲۲۵ رام قطار که در خدمت سفرهای‌ نوروزی قرار گرفته بود، نیاز مردم به طور کامل برطرف شد.
او همچنین از جابجایی یک میلیون مسافر از طریق پروازهای داخلی و خارجی خبر داد و عنوان کرد: در سفرهای خارجی ۳.۵ درصد کاهش داشتیم. در حوزه حمل و نقل دریایی هم ۱۳ هزار و ۱۰۸ مسافر جابجا شده‌اند که رشدی بین ۵ تا ۱۱ درصد را نشان می‌دهد.
معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: تردد وسایل نقلیه شخصی به طور متوسط روزانه دو هزار و ۶۰۰ تردد بوده است که ۱۰ درصد رشد را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد. در طی این مدت  بیش از ۱۹ میلیون و ۴۶۰ هزار تردد بین استانی داشتیم که بیشترین تردد در ۲۶ اسفند رخ داد که بالغ بر ۵ میلیون تردد به ثبت رسیده است.
افندی‌زاده همچنین از جابجایی ۵۰۴ هزار نفر در مرزها خبر داد و گفت: در طول این مدت ۲۱۰ هزار مسافر ورودی و ۲۹۳ هزار مسافر خروجی از کشور داشته‌ایم.
او در انتها عنوان کرد: تلفن ۱۴۱ راهداری آماده دریافت شکایات و ارائه اطلاعات جاده‌هاست.