پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ نشست خبری شورای اسلامی و شهرداری قدس با خبرنگاران به مناسبت روز روابط عمومی و ارتباطات با حضور سعید شهلی شهردار شهرقدس ، سعید ندیری رئیس شورای شهر ، حسین چناقچی رئیس شورای شهرستان ، حجت الاسلام والمسلمین حسین اشرفی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر در سالن جلسات شهرداری قدس برگزار شد .

به گزارش  ساراپرس، در این نشست سعید شهلی در خصوص افزایش بودجه سال جدید عنوان کرد : در سال ۱۴۰۲ ، ۱۸۰۰ میلیارد تومان بودجه برای شهر پیش بینی شده است که این مبلغ فارغ از بودجه اختصاص داده شده جهت احداث مترو است . این درحالی است که درسال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به ترتیب ۵۱۵ و ۸۷۰ میلیارد بودجه برای شهر تعریف شده بود و این افزایش بسیار چشمگیر است. بخشی از فعالیت هایی که در این بودجه پیش بینی شده است به حوزه ترافیک و رفع گره های ترافیکی ارتباط دارد . ترافیک معضل بزرگی برای مردم شهر ایجاد کرده است که در نظر داریم با احداث ۲ کمربندی آن را کاهش دهیم .

شهردار قدس خاطر نشان کرد : با توجه به اینکه در سال ۱۴۰۱ با همکاری اداره برق حدود ۱۰۰۰ لامپ در بلوارها و بوستان های شهر نصب کردیم اما هنوز معابر فرعی ما تاریک هستند به این منظور بودجه ای مناسب جهت روشنایی شهر اختصاص دادیم . همچنین در حوزه زیباسازی متفاوت تر از سال گذشته عمل خواهد شد و نور پردازی را در نقاط مختلف شهر مانند پل پیامبر اعظم (ص) اجرا خواهیم کرد .
در سال گذشته حدود ۶۰ میلیارد تومان برای زیرساخت های ورزشی هزینه کردیم و در نظر داریم مجموعه بزرگ ورزشی استانداری جهت فعالیت همه رشته های ورزشی شهر فراهم کنیم . همچنین ۲ استخر در محله محمدآباد و سرخه حصار بزودی به بهره برداری خواهد رسید .

وی با اشاره به ارتقاء کیفیت شبکه حمل و نقل عمومی گفت : با توجه به اینکه سیستم حمل و نقل شهر فرسوده شده و مشکلاتی از قبیل آلودگی هوا را ایجاد می کند ۱۸ دستگاه اتوبوس شهری خریداری شده که در سال جاری به چرخه حمل و نقل اضافه خواهند شد .

شهلی ادامه داد : با افتتاح گلخانه شهرک فرزان ما به مرحله خودکفایی در تولید گل و گیاه رسیده ایم . همچنین حدود ۷۰ هزار نهال مثمر برای کاشت در نقاط مختلف شهر جهت استفاده شهروندان فراهم کردیم . با توجه به اینکه استاندارد سرانه فضای سبز برای هر نفر ۱۲ متر مربع است توانستیم ۷/۲ متر مربع را برای هرنفر فراهم کنیم و ۶۰ درصد از ۱۰۰ درصد را تامین کردیم . برای جبران این کمبود ۴۰ درصدی احداث چندین فضای سبز را در برنامه داریم تا مناطقی از شهر که با کمبود فضای سبز مواجه هستند از آن بهره ببرند .