شهردار منطقه 12 از اجرای دور اول طرح جهادی غربال‌گری در مرکز موقت غربال‌گری شهرداری منطقه 12 واقع در محله شهید هرندی خبر داد.

به گزارش ساراپرس، امیر یزدی، شهردار منطقه با اشاره به دستور شهردار تهران در قرارگاه اجتماعی شهرداری تهران مبنی بر ساماندهی معتادان متجاهر گفت: بر اساس بند یک مصوبات جلسه ۲۵ قرارگاه اجتماعی شهرداری تهران، راه‌اندازی مرکز موقت غربال‌گری در دستور کار منطقه ۱۲ قرار گرفت.

یزدی دراین‌باره افزود: پس از انجام هماهنگی و جلسات بین حوزه‌های مختلف خدمات شهری، عمران، برنامه‌ریزی، اجتماعی و مالی، آماده‌سازی و تجهیز این مرکز به صورت جهادی در سوله انبارگندم واقع در محله شهید هرندی انجام شد که طبق قوانین مراکز غربال‌گری، شامل بخش‌های مختلفی نظیر سم‌زدایی، آرایشگاه، حضور پزشک، محل نگهداری افراد، محل تعویض لباس و… است.
وی همچنین از اجرای دور اول طرح جهادی غربال‌گری در این مرکز با مشارکت سازمان بهزیستی خبر داد و گفت: در دور اول اجرای این طرح که از تاریخ ۸ تا ۱۰ مردادماه برگزار شد، بیش از ۷۰۰ نفر از امکانات این مرکز بهره‌مند شدند که طبق آمار به‌دست‌آمده این تعداد در روز اول ۱۸۸ نفر، روز دوم، ۲۴۱ نفر و روز سوم ۳۳۴ نفر بودند.
سیدامیرحسین ساداتی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه نیز درباره مراحل دور اول این غربال‌گری توضیح داد: در این اقدام، پس از گرفتن تست اعتیاد، کسانی که مبتلا نبودند، به خانواده‌هایشان تحویل داده شدند و بقیه پس از تشخیص ابتلا به تجاهر و بررسی دلایل پزشکی یا معلولیت، اگر نیاز به طی دوره درمان داشتند، به مرکز فشافویه یا مراکز دیگر ارجاع داده شدند.
وی افزود: تجهیز این مرکز با افزایش۱۰ سرویس حمام و سایر امکانات بهداشتی در آینده نزدیک، در دستور کار منطقه قرار دارد.