نشست سراسری مشاوران و کارشناسان مذهبی امروز در ستاد عقیدتی ناجا بصورت وبینار برگزارشد .

به گزارش ساراپرس، دومین نشست سراسری مشاوران و کارشناسان مذهبی امروز در ستاد عقیدتی ناجا بصورت وبینار برگزارشد .

 

در ابتدای مراسم حجت الاسلام مهدوی طلب  رییس  امور روحانیون عقیدتی سیاسی  گفت: ۶۶۵ نفر در کلانتری های مهم مشغول وظیفه طلبگی بوده و حضوراثربخش دارند

وی گفت: بر اساس آمار و گزارشات رضایت مندی مردم راشاهد بودیم و آسیب ها کاهش یافت.

در گوشه ای دیگر آیت الله اعرافی  عضو مجلس خبرگان رهبری و مدیر حوزه های علمیه   با فراز مشهوری از امیر مومنان در حکمت ۲۸۹ سخن خود را آغاز کرد و گفت: چهره انسان وارسته و الگو در ۱۴ صفت اورده اند و اولین ویژگی براران مومن اخوت لله است و معیاری که برای بزرگ داشتن دیگران بیان می کنند این است که دنیا در چشم او صغیر است.

وی ادامه داد: زمانی کار ما ارزش پیدا میکند که دارای ویژگی هایی چون اخلاص، اتقان، اقدام به موقع، سخت بودن عمل و ارائه خدمت زمانی که دیگری در شرایط سخت است و عمل انسان آثار و امواج بیشتری داشته باشد. آن چه که روحانی در جامعه ارایه می کند، خدمت است که فرد را به ابدیت وصل میکند .

حجت الاسلام   اعرافی با اشاره به اینکه روحانیت در طول تاریخ علاوه بر نقش های علمی، فکری و معرفتی که داشته، از نقش اجتماعی و سیاسی نیز برخوردار بوده است بیان داشت: حضور نهادی روحانیت در کنار دستگاه های کشوری و لشگری با رعایت کمال دقت و شرایط لازم باشد .

وی با اشاره به آسیب هایی که در مسیر روحانیت وجود دارد،اظهار داشت: از دست دادن ادبیات هدایت گری، توقف در رشد علمی ،عبور از حدود ماموریت ها،احساس عادی شدن کار، رفاقت و رقابت بیجا ، نقد ناپذیری از آسیب های حوزه روحانیت می باشد.

ادامه دارد….