با توجه به پیش‌رو بودن ایام ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و باتوجه به همجواری بخش کهریزک با حرم مطهر آن حضرت و همچنین لزوم میزبانی مراسم به بهترین نحو ممکن، جلسه هماهنگی برگزاری سی‌وچهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در بخش کهریزک برگزار شد.

به گزارش  ساراپرس، در این جلسه که با محوریت بخشداری کهریزک برگزار شد، رؤسای ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان ری و بخش کهریزک حضور داشته و ابعاد امنیتی، انتظامی، فرهنگی، خدماتی و رفاهی برگزاری مراسم مورد بررسی قرار گرفت.

هادی بادلی سرپرست بخشداری کهریزک در این جلسه گفت: با توجه به اینکه در چند سال اخیر به دلیل شیوع بیماری کرونا، برگزاری برخی مراسم و آیین‌ها لغو و یا با وجود محدودیت‌های خاص اجرا می‌گردید، خوشبختانه با کاهش این بیماری می‌توانیم همچون سنوات گذشته با برگزاری مراسم با شکوه، خدمات لازم را به زائران حرم امام خمینی(ره) ارائه دهیم.

بادلی در ادامه با معرفی کمیته‌های زیرمجموعه ستاد ارتحال در بخش کهریزک اعلام داشت: با تشکیل کمیته‌های زیرمجموعه ستاد ارتحال و تقسیم وظایف هر کمیته، خدمات لازم پیش‌بینی شده و تمامی امور طبق برنامه‌ریزی به بهترین شیوه به مرحله‌ی اجرا خواهد رسید.

🔸وی همچنین افزود: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها می‌بایست با اطلاع‌رسانی گسترده زمینه‌های لازم برای حضور اقشار مختلف مردم در مراسم را فراهم آورده و خدمات مورد نیاز زائران را تأمین کنند‌.

در ادامه هریک از رؤسای دستگاه‌های اجرایی و ادارات خدمات‌رسان از جمله شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، آتش‌نشانی، اورژانس، آب و فاضلاب، کلانتری‌ها، مراکز مخابرات، هلال احمر و … نسبت به ارائه گزارش از وظایف محوله در اجرای مراسم ارتحال در بخش کهریزک و نقطه نظرات خود پرداخته و بر لزوم همکاری، تعامل و هماهنگی با سایر دستگاه‌های عضو ستاد تاکید کردند.

در ادامه شهردار کهریزک و سرپرست شهرداری باقرشهر نسبت به ارائه گزارش از خدمات پیش‌بینی شده برای اجرای مراسم پرداخته و گفتند: اقدامات لازم برای تأمین وسایل ایاب‌ذهاب و ایجاد مراکز اسکان و استراحت زائران از جمله آماده‌سازی ورزشگاه‌ها و همچنین تعدادی غرفه پذیرایی برای استراحت موقت پیش‌بینی گردیده و شهرداری‌ها با تمامی دستگاه‌های عضو ستاد در برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم تعامل خواهند داشت.

در پایان بادلی رئیس ستاد برگزاری مراسم ارتحال در بخش کهریزک ضمن مرور وظایف محوله به هریک از دستگاه‌های عضو ستاد تاکید داشت: بخش کهریزک علاوه بر حضور زائران مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره)، میزبان رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای خواهدبود و لازم است با تمام قوا، برای میزبانی درخور شأن آن حضرت اهتمام ورزیم.