معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی در مرزهای شلمچه و چذابه خبر داد و گفت: این نمایشگاه‌ها با هدف تامین سوغات زائران و نیز آشنایی هرچه بیشتر با هنرهای سنتی و صنایع‌دستی ایرانی برپا شده است.  

به گزارش ساراپرس،  مریم جلالی امروز با اعلام این خبر اظهار کرد: معاونت صنایع‌دستی  با آگاهی از ظرفیت‌های نهفته در این حرکت عظیم فرهنگی، برنامه‌ریزی لازم برای معرفی داشته‌های صنایع‌دستی را در دستور کار قرارداده است.

او افزود: برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در دو مرز شلمچه و چذابه که بیش از ۵۰ درصد زائران ایرانی و تعداد زیادی از زائران خارجی از این مرزها عبور می‌کنند، به‌طور ویژه مدنظر قرار گرفته است که این نمایشگاه‌ها از چهار روز مانده به اربعین حسینی افتتاح شده و تا دو روز پس از آن دایر خواهند بود.
جلالی ادامه داد: با توجه به اینکه در این روزها بیشترین آمار بازگشت زائران پیش‌بینی‌شده است. شرایطی فراهم شده که زائران ضمن بازدید از نمایشگاه‌های برپاشده و آشنایی با صنایع‌دستی ایرانی، بتوانند در صورت نیاز بخشی از سوغات و هدایای خود را از این نمایشگاه‌ها تأمین کنند.
معاون صنایع‌دستی کشور یادآور شد: در دو مرز شلمچه و چذابه بیش ۴۰ هنرمند آثاری از قبیل حصیربافی، لباس‌های سنتی، گلیم، کپوبافی، زیورآلات سنتی، نقاشی روی سفال، خراطی، منبت، گره‌چینی، کیف‌های سنتی، حجاری و قلاب‌بافی مربوط به استان خود را به نمایش در آوردند که با استقبال زائران و بازدیدکنندگان مواجه شده است.