به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت، جشنواره غذا با پخت ۳۰ نوع غذای محلی و سالم توسط اداره سلامت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی در گذر سلامت بوستان پیروزی منطقه ۱۳ برگزار شد.

به گزارش ساراپرس، محمد هادی علی احمدی، شهردارمنطقه۱۳ با اشاره به برگزاری جشنواره غذا در گذر سلامت منطقه با مشارکت جمعی از بانوان محلات گفت: غذاهای محلی بخشی از میراث ما هستند و برگزاری جشنواره غذا راهکار مناسبی برای معرفی غذاهای سنتی به شهروندان به ویژه نسل جوان است.
او افزود: در این جشنواره، بانوان محلات منطقه با لباس های محلی و پخت ۳۰ نوع غذای متنوع و سالم با یکدیگر به رقابت پرداختند.
شهردار منطقه ۱۳ ، استفاده از مواد غذایی با ارزش تغذیه ای بالا برای تقویت سیستم ایمنی بدن، کمترین استفاده از چربی، روغن های ناسالم، نمک، شکر و انواع سس های مضر، معرفی انواع چاشنی های سالم و غذاهای سنتی و بومی و محلی از شرایط شرکت در این جشنواره بود تا خانواده ها به ویژه نسل جوان با غذاهای سالم و سنتی آشنا شوند؛ چرا که به گفته کارشناسان تغذیه،مصرف غذاهای آماده باعث شده که برخی از شهروندان دچار چاقی زودرس وسایر مشکلات شوند .
محمد هادی علی احمدی با اشاره به حضور داور برای اعلام نتایج جشنواره اضافه کرد: نماینده مرکز بهداشت شرق تهران و افراد ماهر در زمینه تغذیه و آشپزی با حضور در جمع شرکت کنندگان به بهترین چیدمان و بالاترین ارزش غذایی رای داده و در نهایت به ۸ نفر منتخب جوایزی اهدا شد .
همزمان با هفته سلامت، گذر سلامت با ده ایستگاه شامل مشاوره روانشناسی، ویزیت پزشک، تست سلامتی،کودک ، جوانی جمعیت و سالمندی سالم ، کانون های سلامت محور، ورزشی ، پوچیا و… فعالیت کرده و با استقبال شهروندان رو به رو شد.