سردار بهرامی گفت: هیچ نعمت و توفیقی بالاتر از انس و مجالست با قرآن نیست.

به گزارش شبکه خبری ساراپرس،سردار سرتیپ دوم پاسدار محمد بهرامی در اختتامیه چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن خانواده‌های کارکنان و بانوان شاغل فراجا که امروز، ۲۸ بهمن‌ماه در هتل پارس مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در مرحله مقدماتی این دوره از مسابقات ۱۵ هزار نفر از نخبگان قرآنی حضور یافتند که از این تعداد پس از رقابت در مراحل مقدماتی، یگانی و استانی ۳۵۰۰ نفر به نیمه نهایی راه یافتند که پس از داوری ۵۰۰ نفر به مرحله نهایی رسیدند.

وی افزود: توفیق میزبانی مسابقات در ۶ طیف و گروه ویژه همسران کارکنان فراجا، فرزندان دختر و پسر زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال و بانوان شاغل فراجا را داشتیم که در ۱۰ رشته شامل حفظ ۳، ۵، ۱۰، ۱۵ و حفظ کل قرآن کریم، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، درک مفاهیم و نکات تفسیری در سطح ۱ و ۲ و رشته اذان ویژه فرزندان پسر با یکدیگر به رقابت پرداختند.

معاون تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی و سیاسی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: از این تعداد ۱۸۰ نفر به‌ عنوان برگزیدگان از همه رشته‌ها به‌ عنوان نمایندگان قرآنی فرماندهی انتظامی ایران به مسابقات قرآن کریم خانواده‌های نیروهای مسلح راه خواهند یافت که این مسابقات به میزبانی فرماندهی جمهوری اسلامی ایران در تهران در تیرماه سال آینده برگزار می‌شود و امیدواریم نمایندگانی شایسته برای انتظامی باشند و افتخار کسب کنند.

سرداربهرامی عنوان کرد: هیچ نعمت و توفیقی بالاتر از انس و مجالست با قرآن نیست. قرآن نور است و خاصیت نور این است که قلب و روح انسان را زنده می‌کند. آن‌ها که اهل معنا هستند نورانیت قرآن را از معانی آن می‌بینند.

وی با اشاره اینکه نباید با هیچ چیز و هیچ‌کس نعمت انس با قرآن را عوض کرد، ادامه داد: قرآنیان شریف‌ترین اصحاب امت پیامبر هستند، لذا باید قدر خود را بدانند که با قرآن مأنوس هستند و کاری کنند که دیگران هم از این معنویت بهره ببرند. باید تلاش کنیم که قرآن را درک کنیم، چراکه معنا و مفاهیم قرآن ناب و حیات بخش است و دل انسان را روشن می‌کند، لذا فقط به ظاهر قرآن اکتفا نکنیم. اگر قاریان، تالیان، حافظان قرآن به معنا و مفهوم قرآن آگاهی پیدا کنند، آنگاه ارزش این کتاب را بهتر درک می‌کنند.

معاون تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی و سیاسی انتظامی جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: آگاهی از مفاهیم قرآن کریم ما را بیشتر با اعجاز قرآن آشنا می‌کند. براساس روایات اگر در قرآن تدبر کنید دل‌های شما مانند بهار طراوت پیدا می‌کند. کسانی که در مراسم حضور دارند منتخبان از میان شرکت‌کنندگان بسیاری هستند، لذا قطعا سطح آگاهی بیشتری دارند و اینکه حافظ و قاری شدن یک شبه اتفاق نمی‌افتد، بنابراین باید تلاش کنند و خود را ارتقا دهند. این مسابقات نیز بستری برای رشد است‌.

سردار بهرامی بیان کرد: منتخبان این دوره نمایندگان سازمان مقدس انتظامی هستند، علاوه بر برگزیدگان چهارمین دوره مسابقات افراد با امتیازات بالا نیز برای اعزام به مسابقات خانوادهای نیروهای مسلح دعوت خواهند شد.

وی افزود: باید سعی کنیم همه اعمال ما برای جلب رضایت الهی باشد و برای توسعه فعالیت‌های قرآنی با تشکیل جلسات و محافل قرآن تلاش کنیم و صرفاً به ارتقاء خود بسنده نکنیم. برای مأنوس کردن سایر اقشار جامعه با قرآن گام برداریم و بدانیم همه برنامه‌های قرآنی به برکت انقلاب اسلامی و امام و شهداست و سعی کنیم ادامه‌دهنده راه آنان باشیم.

معاون تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی و سیاسی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: دورنمای زندگی ما در دنیا و آخرت با روایتی از پیامبر(ص) مشخص شده که فرمودند: «اِنْ اَرَدْتُم عَیْشَ السُّعَداءِ وَ مَوْتَ الشُّهَداءِ وَ النَّجاهَ یَوْمَ الْحَسْرَهِ وَ الظِّلَّ یَوْمَ الْحَرورِ وَ الْهُدی یَوْمَ الضَّلالَهِ، فَادْرُسُوا الْقُرْآنَ فَاِنَّهُ کَلامُ الرَّحْمانِ و حِرْزٌ مِنَ الشَّیْطانِ و رُجْحانٌ فِی الْمیزانِ؛ اگر زندگی سعادتمندان، مرگ شهیدان، نجات روز حسرت (قیامت)، سایه روزِ سوزان و هدایت در روز گمراهی را می‌خواهید، قرآن را یاد بگیرید که آن سخن خدای مهربان است و سپری در مقابل شیطان و سنگینی در ترازوی اعمال است‌.