معاون میراث‌فرهنگی استان تهران در خصوص بعضی بی اخلاقی‌های انجام شده در فضای مجازی در خصوص دستور قضایی برای ایمن سازی تپه روستای خاوه گفت: منتقدان این حکم قضایی با اشراف و شناخت کامل از میراث فرهنگی منطقه اقدام به جریان سازی و تخریب دولت و تصمیمات دستگاه قضایی می‌کنند.

به گزارش ساراپرس، محسن سعادتی گفت: فرایند ثبت یک اثر باستانی شامل شرایط تخصصی، نظر صاحب نظران و شورای ملی ثبت است و نه تابع احساسات و اظهارات هیجانی در فضای مجازی، افرادی که امروز منتقد عدم ثبت این تپه در فهرست آثار ملی هستند در گذشته خود مسئولیت مستقیم در این حوزه داشته‌اند و  حتی در مسابقه ثبت آثار در دهه‌های گذشته، این اثر را واجد ثبت در میراث ملی ندانسته‌اند که بر اساس ضوابط قطعا واجد شرایط تخصصی مذبور نبوده است.

معاون میراث فرهنگی استان تهران عنوان کرد: به دلیل فوت انسان‌های بیگناه از اعضای یک خانواده در اثر ریزش تپه خاوه، مقام قضایی باتوجه به ثبت ملی نبودن تپه مذکور، دستور رفع خطر  داده و کلیه عملیات اشاره شده در حاشیه تپه به منظور پیشگیری و ایمن سازی انجام شده است. لذا علی رغم ثبت ملی نبودن تپه، طی مذاکرات انجام شده با مقامات محلی، بخش میانی تپه مذکور، حفظ شده است.