همزمان با اولین روز از صفر المظفر تجهیزات و وسایل موکب شیخ صدوق از محل این بقعه مبارک در شهرری  به کربلای معلی ارسال شد.

به گزارش ساراپرس،  ملزومات مورد نیاز برای تجهیز موکب  این آستان  توسط یک دستگاه تریلر بزرگ کانتینر دار  پس از بارگیری و انجام هماهنگی های لازم برای تردد و عبور از مرز به سمت کربلا ارسال شد.

بر پایه این گزارش، مدیریت آستان شیخ صدوق برای نخستین بار  برای اطعام ، پذیرایی و اسکان زایران اربعین  مبادرت به استقرار موکب با عنوان ” شیخ صدوق” در کربلا و مجاورت حرم باب الحوایج ابوالفضل العباس  کرده است و به این منظور زمینی درحدود دو هزار متر مربع در نظر گرفته شده که مراحل مربوط به تامین آب و برق، پارتیشن بندی ، تسطیح و سایر اقدامات اولیه  به مرحله اجرا در آمده است .

با ارسال نخستین محموله  به کربلا و همکاری خیرین  این موکب تا پایان هفته جاری آماده پذیرایی و اسکان زایران اربعین حسینی از کشورهای مختلف خواهد بود.

این گزارش می افزاید پیش بینی می شود سایر تجهیزات و اجناس  و همچنین عوتمل و خادمین موکب در دو مرحله دیگر  به کربلا ارسال و اعزام شوند.

اطعام روزانه بیش از دو هزار زایر در هر وعده ، پذیرایی میان وعده؛، ارایه خدمات  به زایران، انجام برنامه های فرهنگی از جمله معرفی شیخ صدوق به عنوان یکی از شخصیت ها و دانشمندان برجسته شیعی در زمره برنامه هایی است که طی فعالیت این موکب در جریان پیاده روی اربعین حسینی اجرا می شود.

بخش اعظم  هزینه  خرید تجهیزات و اقلام  از محل کمک های مردمی و خیرین تامین شده است