به گزارش ساراپرس، امروز چهارشنبه نشست خبری سید ابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران به مناسبت هفته دولت با اصحاب رسانه برگزار شد. پرپنچی در این نشست با اشاره به اینکه هم اکنون ۸۲ هزار و۲۷۶  خانوار با جمعیت ۱۴۲ هزار و ۴۶۳ نفر  در استان تهران  از خدمات کمیته امداد بهره مند می […]

به گزارش ساراپرس، امروز چهارشنبه نشست خبری سید ابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران به مناسبت هفته دولت با اصحاب رسانه برگزار شد.

پرپنچی در این نشست با اشاره به اینکه هم اکنون ۸۲ هزار و۲۷۶  خانوار با جمعیت ۱۴۲ هزار و ۴۶۳ نفر  در استان تهران  از خدمات کمیته امداد بهره مند می شوند که این تعداد حدود ۲ درصد جمعیت خانوار استان تهران است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به سرانه پرداخت مستمری خانوارهای تحت حمایت،افزود: اکنون هر خانواده یک نفره ۴۲۰ هزار تومان، دو نفره ۶۰۰ هزار تومان، سه نفره ۸۴۰ هزار تومان و چهار نفره یک میلیون و ۸۰ هزار تومان و۵  نفره (و بیش از پنج نفر) یک میلیون و ۳۲۰  هزار تومان به صورت ماهانه دریافت می‌کنند

وی با بیان اینکه ۹۰۲۴ خانواده مددجوی به صورت تک خدمتی  از خدمات کمیته امداد در استان تهران بهره مند می شوند، اظهار کرد: بالغ بر ۸۰ درصد جمعیت تحت حمایت زنان سرپرست خانوار هستند.

پرپنچی، بیان کرد: ۸۷۸۶ خانوار دارای سرپرست سالمند و ۲۳۱۶ خانوار دارای سرپرست زندانی هستند.
مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه در پنج ماهه امسال به ۲۴۳  نفر در امر ازدواج کمک شده است، یادآور شد: همچنین ۴۰۸۷ خانوار تحت پوشش بیمه های اجتماعی هستند.

وی در ادامه به کمک های جمع آوری شده توسط حوزه مشارکتهای مردمی پرداخت و افزود: هم اکنون ۵۵۲۰ یتیم و ۱۷  هزار و۱۱۷ فرزندمحسنین از خدمات طرح اکرام ایتام و محسنین بهره مند می شوند.

پرپنچی،افزود: ۸۷ هزار و ۱۵۴ حامی از این تعداد یتیم و فرزند محسنین حمایت می‌کنند. این تعداد حامی حدود ۹۷ میلیاردتومان در پنج ماهه امسال به فرزندان معنوی خود کمک کرده اند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه ۳۲۰  هزار و ۸۴۴ صندوق صدقات در استان وجود دارد،گفت: مبلغ درآمدی صدقات در ۵  ماهه سال جاری ۲۳  میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۷۱۴ مرکز نیکوکاری فعال نیز با مجوز این نهاد در سطح استان تهران فعالیت می کنند، گفت: درآمد آنها در پنج ماهه امسال حدود ۶۲۸ میلیارد بوده است که به نیازمندان خدمات ارائه کردند.

پرپنچی به اجرای طرح اطعام مهدوی در ایام ماه رمضان اشاره کرد و افزود: در سال جاری ۲  میلیون و ۸۴۳ هزار و ۵۸۰ پرس غذای گرم میان نیازمندان به ارزش ۲۷۹ میلیارد تومان توزیع شد. همچنین یک میلیون و ۳۲۵ هزار و ۱۹۳ مورد افطاری ساده و ۲۱۹ هزار و ۵۷۷  بسته غذایی توزیع شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران در خصوص عملکرد این نهاد در حوزه اشتغال و خودکفایی در۵  ماه گذشته، بیان کرد: ۱۵ هزار و ۳۲۴ خانوار مورد حمایت طرح های خودکفایی هستند و تاکنون ۱۴۳ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است .

وی با اشاره به اینکه برای ۲۷۷ نفر از طریق مراکز و بنگاه های کاریابی فرصت شغلی ایجاد شده است، ادامه داد: ۷ هزار و ۷۲ مورد در این حوزه آموزش دیده شده و ۴۵۱ خانواده نیز خودکفا شده اند

پرپنچی اضافه کرد:  از ۳۰ هزار سهمیه اشتغال برای مددجویان کمیته امداد استان تهران که برای امسال پیش‌بینی شده، ۳ هزار و ۶۰۶  مورد نیز به مرحله اجرا رسیده است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران از افزایش وام اشتغال خبر داد و گفت:  سقف وام اشتغال نیز ۱۰۰ میلیون تومان تعیین شده ،گفت:در بحث اشتغال سقف وام ۱۰۰ میلیون بوده که به ۳۰۰ میلیون ارتقاء پیدا خواهد کرد.

وی همچنین از تصمیم برای ایجاد صندوق ضمانت با حمایت خیران برای ارائه تسهیلات بدون ضامن به مددجویان در آینده خبر داد و اعلام کرد: بحث اشتغال و توانمندسازی مددجویان برای ما بسیار حائز اهمیت است.

پرپنچی با اشاره به یک تفاهم‌نامه با تک تاکسی افزود: طی یک‌سال اخیر، هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان وام بانکی ارائه شده و ۶۰۰ میلیارد تومان به بانک‌ها پرداخته شده است و حدود ۱۴۰  میلیارد تومان نیز امسال پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران به انعقاد  تفاهم‌نامه با شرکت تک تاکسی اشاره کرد طی یک‌سال اخیر، هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان وام بانکی ارائه شده و ۶۰۰ میلیارد تومان از طریق بانک‌ها پرداخته شده است و حدود ۱۴۰ میلیارد تومان نیز امسال پرداخت می‌شود.

وی در زمینه اقدامات این نهاد در حوزه امور فرهنگی ، یادآور شد: ۲۰ هزار و ۷۷۰ دانش آموز و ۱۵۲۶ دانشجو تحت حمایت کمیته امداد استان تهران هستند.

پرپنچی خاطرنشان کرد: ۴۰۶۰ نفر از اردوی تخصصی و زیارتی و ۷۱۵۴ نفر از  خدمات مشاوره و روان درمانی استفاده درپنج ماهه امسال بهره مند شده اند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به عملکرد حوزه مسکن و ساختمان در ۵ ماهه امسال، توضیح داد: این نهاد برای خرید ۱۷ واحد و احداث ۲ واحد مسکن مددجویان در مدت پنجماه اقدام کرده است. همچنین برای ۱۹۸ واحد تعمیر و تکمیل و بازسازی مسکن مددجویان اقدام شده است.

وی،یادآور شد :همچنین ۲۰ هزار بسته لوازم التحریر میان دانش آموزان با کمک یکی از حامیان توزیع شده است .

پرپنچی با اشاره به اینکه صندوق قرض الحسنه امداد ولایت یکی از فعالیتهای اثربخش کمیته امداد را دارد، تصریح کرد: در این زمینه در پنج ماهه امسال ۵۳۵۵  مورد وام کارگشایی توسط صندوق قرض الحسنه امداد ولایت به جامعه هدف تحت حمایت پرداخت شده است.