وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: برای جذب هرچه بیشتر گردشگر و رونق صنعت گردشگری در شهرستان دماوند باید ابتکارات جدید به خرج داد و از افراد صاحب ایده دعوت کرد.

به گزارش ساراپرس، سید عزت‌الله ضرغامی، عصر امروز چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ در جلسه شورای اداری شهرستان دماوند که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: خدمت در جمهوری اسلامی توفیق بزرگی است و نیاز به قصد قربت دارد. بدانیم خدمت در این نظام موضوعی است که بسیاری از شهدای بزرگ قبل از انقلاب آرزوی آن را داشتند. به‌گونه‌ای که حتی شهید نواب صفوی این آرزو را داشت. این یک آرمان برای آدم‌های خوب آن دوران بود. از این رو باید قصد قربت کنیم چرا که این دوران خدمت به سرعت می‌گذرد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: فرقی نمی‌کند کی کجا است؟ و چه خدمتی دارد انجام می‌دهد؟ خداوند به همان اندازه که مسئولیت دارند حسابرسی می‌خواهد و ای بسا افرادی که مسئولیت‌های بالاتری دارند و پاسخ‌گویی بیشتری نزد خدا باید داشته باشند. بنابراین هرکس در هر جایی که هست باید کارش را خوب انجام دهد.
او افزود: امروز مردم ما حالشان خوب نیست و آن‌ها یک مقدار ناراضی هستند. به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی مردم با وجود برخی نارضایتی‌هایی که دارند و گلایه‌هایی که دارند پای نظام ایستاده‌اند. من اعتقاد دارم کار مردم در مرحله اول دست شما اعضای شورای اداری است و می‌توانید کار مردم را انجام دهید.
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه به ضرورت تسهیل کار مردم اشاره کرد و افزود: خوشبختانه از طریق پنجره واحد بسیاری از کارها دارد به شکل بسیار خوبی انجام می‌شود. برای برداشتن سنگ‌ها و موانع پیش روی سرمایه‌گذاران همه باید کمک کنند. اینجا جمعی است که همه مدیران شهرستان حضور دارند باید دست به دست هم دهیم تا پنجره واحد را ایجاد کنیم و کار مردم را انجام دهیم.
او ادامه داد: پیش از این اعلام کرده بودم اگر فردی قصد دارد هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کند و تسهیلات نمی‌خواهد حاضرم شخصا با او جلسه بگذارم الان با تعدادی از این افراد ملاقات کرده‌ام.
مهندس ضرغامی سپس به ظرفیت‌های گردشگری دماوند اشاره کرد و افزود: ظرفیت‌های گردشگری شهرستان دماوند بسیار بالاست. نباید فکر کنیم که این گردشگران عبوری هستند. بلکه این گردشگران یک فرصت هستند که به این شهرستان می‌آیند و باید زمینه جذب آن‌ها را افزایش داد. باید در دماوند ابتکار به خرج دهید تا اگر مسافری که قصد دارد از این مسیر به شمال برود در طول مسیر در دماوند توقف کند و از گردشگری این شهرستان استفاده کند.
مهندس ضرغامی اضافه کرد: نظام مسائل را احصا کنید. اکنون هماهنگی خوبی با سایر دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها داریم و امیدوار هستیم تا شرایط بهتری برای هر سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فراهم کنیم.
درخواست از مهندس ضرغامی برای حل مشکل ترافیک کمربندی گیلاوند
سید احمد رسولی‌نژاد نماینده مردم فیروزکوه و دماوند در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: دو شهرستان فیروزکوه و دماوند شهرستان‌های گردشگری هستند سالیان سال است که گردشگران از این مسیر برای رفتن به شمال استفاده می‌کنند.
او افزود: یکی از مهمترین مشکلات این دو شهرستان موضوع جاده، ترافیک و کمربندی گیلاوند است. این معضل اصلی ماست. از مهندس ضرغامی که یکی از با سابقه‌ترین وزرای دولت هستند درخواست داریم به این موضوع توجه داشته باشد و این مشکل را از وزارت راه پیگیری کند چرا که این موضوع اتفاقا ارتباط مستقیم با گردشگری دارد.
این نماینده مجلس با قدردانی از حضور مهندس ضرغامی در فیروزکوه و دماوند اضافه کرد: مهندس ضرغامی یکی از وزرای با سابقه در دولت آیت‌الله رئیسی است. مهندس ضرغامی جزو کارآمدترین وزرای دولت است و از سابقه مدیریتی بسیار خوبی برخوردار است.
ظرفیت‌های دماوند در هر سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی
رضا طاهرخانی فرماندار شهرستان دماوند نیز در این جلسه در سخنانی با ارائه گزارشی گفت: تعداد آثار شناسایی شده در شهرستان دماوند ۱۹۰ اثر است که از این تعداد، ۸۰ اثر ثبت ملی شده است.
او افزود: این در حالی است که این شهرستان دارای چند منطقه نمونه گردشگری است و ۲۵ رشته فعال صنایع‌دستی داریم و بیش از هزار هنرمند صنایع‌دستی در دماوند مشغول فعالیت هستند.
طاهرخانی اضافه کرد: چهارهتل، ۱۲ بوم‌گردی یک مهمانپذیر و ۲۱ واحد اقامتی و پذیرایی از ظرفیت‌های مهم گردشگری شهرستان دماوند است.