شهردارمنطقه ۱۳ با اشاره به اتمام طرح خدمت در محدوده منطقه و فعالیت گسترده نیرو های اجرائی در محور های منتخب و مورد نیاز گفت: ده ها طرح خدمات شهری، ترافیکی و عمرانی به مدت یک هفته اجرا و مسائل و معضلات شهری با هدف کسب رضایتمندی شهروندان برطرف شد.

به گزارش ساراپرس،محمد هادی علی احمدی، شهردارمنطقه با اشاره اتمام طرح خدمت در راستای اهداف پنج گانه و به کارگیری تمامی ظرفیت های موجود اجرایی و ستادی در جهت حل مسائل و موضوعات گفت : اجرای طرح خدمت در هفته دوم شهریور ماه فرصتی فراهم کرد تا با تلاش مضاعف و حضور گسترده نیرو های اجرای در سه حوزه عمرانی، خدمات شهری و ترافیک ، ضمن فراهم کردن محیطی مناسب برای شهروندان، تغییر و تحولاتی خوبی در محلات منطقه رقم بخورد.
او در خصوص نحوه اجرای طرح افزود : فعالیت های گسترده طرح خدمت به صورت شبانه روزی از روز شنبه پنج شهریور آغاز و به مدت یک هفته در منطقه ادامه داشت .
شهردارمنطقه ۱۳ در تشریح اقدامات معاونت حمل و نقل ترافیک در طرح خدمت افزود : اقدامات منطقه در این حوزه در دو بخش بزرگراهی و معابر شاخص از طریق شناسایی نیاز های ترافیکی محدوده و مرحله بعد تامین این نیاز ها صورت گرفت که در ایمن سازی ،آرام سازی و روان سازی ترافیک موثر بود .
محمد هادی علی احمدی در خصوص جزئیات اقدامات ترافیکی منطقه در طرح خدمت افزود : بخشی از اقدامات مربوط به تعمیر و نصب گاردریل ، پایه واسپیسر به تعداد ۲۸۶۵ عدد که در بزرگراه های محدوده انجام شد، بخشی دیگر اختصاص به معابر محوری منطقه با نصب ۵۵۰ عدد تابلو، علائم و تجهیزات ترافیکی از جمله شورون، بشکه، استوانه ایمنی، گل میخ، کاشن تانک، تابلو ایستگاه اتوبوس و علائم عمودی و رفع نقص چراغ های راهنمایی و رانندگی در راستای افزایش ضریب ایمنی محدوده داشت.
شهردار منطقه ۱۳ اضافه کرد:همزمان با اجرای این طرح، بیش از ۲۳ هزار متر خط کشی محوری ترسیم و ۳۰۰ بلوک عابر پیاده در منطقه ترسیم شد.
او با اشاره بهسازی و آسفالت ۵۰ هزار متر مربع از معابر در محدوده تصریح کرد: این طرح با رعایت اصول فنی و زیر سازی لازم با کیفیت مطلوب با هدف تسهیل و روان سازی تردد شهروندان با پخش ۷ هزار تن آسفالت در بیش از ۳۰ معبر منطقه اجرایی شده است.
شهردارمنطقه ۱۳ به اقدامات معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه در طرح خدمت اشاره و بیان کرد : با هدف بالا بردن سطح بهداشت و جلوگیری از آلودگی فضاهای شهری، ۷۹ مخزن در محدوده نوسازی و بازسازی شده و حدود ۵۱ مخزن تعمیر و ۲۶ عدد زیر مخزنی نصب شد.
به گفته او بیش از هزار و ۵۶۱ متر از انهار لایروبی و بیش از ۶ هزار و ۳۴۴ کیلوگرم رسوب و زباله با لایروبی سه هزار متر از مسیل ها و کانال ها جمع آوری شد.
محمد هادی علی احمدی، رفت و روب ۵۱۸ هزار و ۶۰۰ متر مربع از معابر، طعمه گذاری منافذ و انسداد مقاوم نقاط مختلف به منظور مبارزه با جانوران موذی و مضر شهری، جمع آوری ۳۴ قلاده سگ بلاصاحب از دیگر اقدامات منطقه برشمرد.
شهردار منطقه با بیان اینکه بخشی از اقدامات طرح خدمت مربوط حفظ و توسعه فضای سبز بود ، افزود : حدود ۱۴ هزار و ۳۰۰ متر مربع از فضای سبز بازپیرائی و ۱۱ هزار و ۵۹۰ متر علف و سرشاخه خشک حذف و ۱۶ هزار متر از باغچه نظافت و ۲۶۰ متر از آنها کند و کوب شد.
او هم افزایی در جهت تلاش مضاعف و خدمت رسانی در بازه مشخص افزایش دقت ، سرعت و اجرا در رفع مشکلات و معضلات شهر و ارتقای سطح کیفیت خدمت رسانی در شهر و ارتقای سطح رضایمندی در شهر و شهروندان از جمله اهداف طرح خدمت برشمرد .