شهردار منطقه ۱۳ ضمن بررسی عملکرد منطقه در بهسازی فضاهای بی دفاع شهری از احصا مستمر این نقاط توسط نواحی چهارگانه در سال جاری خبر داد.

به گزارش ساراپرس، محمد هادی علی احمدی با اشاره به برگزاری جلسه بررسی مصوبات بازدید میدانی فضاهای بی دفاع شهری که با حضور معاونان اجتماعی و فرهنگی، خدمات شهری، فنی و عمران، ترافیک و شهرداران نواحی چهارگانه برگزار شد؛ گفت: با بهسازی های انجام شده در سال گذشته، فضاهای بی دفاع شهری در محلات منطقه ۱۳ کاهش یافته و احصا موارد جدید در سال ۱۴۰۲ با گشت های مستمر و بازدید های میدانی در دستور کار نواحی چهارگانه قرار دارد.
او افزود: در این نشست تخصصی آخرین گزارش از اقدامات انجام شده در راستای بهسازی محیطی و رفع مخاطره از نقاط نا ایمن شامل حل معضل وجود ساختمان مخروبه و نیمه کاره ، تامین روشنایی انتهای خیابان سی متری دهقان و کوچه شهید بهرامی، تعیین تکلیف ساختمان رهاشده در ناحیه ۲، تامین روشنایی نقاط شناسایی شده ، بهسازی حاشیه مسیل جاجرود ، ارائه و مقرر شد در بازه زمانی کوتاه مدت رفع حداکثری موارد انجام شود.
به گفته شهردار منطقه ۱۳، جانمایی وسایل ورزشی و برپایی بازارچه کارآفرینی در پاتوق محله امامت در مسیل منوچهری از دیگر راهکار های ارائه شده در این جلسه برای ایجاد فضای بهینه شهری برای شهروندان بود.
شهردار منطقه۱۳ اظهار داشت: در این نشست از شهرداران نواحی خواسته شد تا با سرکشی مستمر در صورت شناسایی نقاط بی دفاع در محله های خود موارد را هر چه سریع تر اعلام تا اقدامات لازم برای رفع خطر و ارتقای ایمنی آن ها انجام شود.
محمد هادی علی احمدی، امنیت را یکی از ارکان اساسی فضاهای شهری در راستای تامین رفاه و آسایش شهروندی برشمرد و یادآور شد: برخی از فضاهای شهری باتوجه به ویژگی‌های عملکردی و کالبدی خاص خود، به فضاهایی برای بروز جرم و ناامنی تبدیل، و به عنوان فضای بی‌دفاع تلقی می‌شوند که به تبع آن شناسایی و ساماندهی هرچه سریع‌تر نقاط بی دفاع شهری با همکاری سایر سازمان‌های ذیربط امری ضروری است که مجدانه در منطقه ۱۳ پیگیری می شود.