شهردارمنطقه ۱۳ با اشاره به بیش از هفت هزار متر نهرسازی در سال گذشته از تداوم اجرای این طرح در سال جاری با هدف جلوگیری از مشکلات احتمالی ناشی از بارندگی خبر داد.

به گزارش ساراپرس؛ محمد هادی علی احمدی شهردار منطقه ۱۳ با اشاره به ضرورت احداث و ساماندهی شبکه جمع آوری آبهای سطحی برای جلوگیری از مشکلات احتمالی در معابر به ویژه در فصول بارندگی گفت: در راستای سیاستهای شهرداری تهران برای توسعه و به روز کردن شبکه جمع آوری و هدایت آبهای سطحی، احداث و بهسازی شبکه های اصلی و فرعی آب های سطحی امسال اجرایی می شود.
او به بهسازی انهار و نوسازی جداول و کانیو در نواحی چهارگانه اشاره کرد و افزود: به منظور جلوگیری از آبگرفتگی، در سال گذشته ۷۹۰۰ متر نهر در معابر منطقه احداث شد که در سال ۱۴۰۱ نیز ۶۵۰۰ متر نهر توسط عوامل اجرایی فنی و عمرانی اجرایی خواهد شد.
علی احمدی اظهار کرد : بر همین اساس، احداث و بهسازی شبکه های هدایت آب های سطحی با هدف سهولت در عبور و مرور، ارتقای سطح ایمنی معابر و مدیریت بحران در شرایط جوی نامناسب از پروژه‌های دارای اولویت منطقه محسوب می‌شود.
وی افزود :در همین راستا مرمت، بهسازی، نوسازی و توسعه شبکه فرعی جمع آوری آبهای سطحی مانند بهبود عملکرد و ظرفیت، اجرای روش های نوین و سرپوشیده سازی انهار و رسوب گیر در دستور کار است .
شهردار منطقه ۱۳ در ادامه با اشاره به اینکه ساماندهی و رفع نواقص جداول، پل های فلزی ،دریچه وسنگدال در معابر از اقدامات عمرانی دیگر منطقه است گفت : برای تکمیل و ساماندهی شبکه جمع آوری و هدایت آب های سطحی در نقاط آبگیر، احداث شیب سطحی معابر، احداث نهر در محلات ۱۳ گانه ، لایروبی انهار و کانال مدیریت روان آب ها امسال انجام می شود.
وی در پایان تاکید کرد : توسعه ، ایمن سازی و بهسازی شبکه اصلی و فرعی هدایت و جمع آوری آب های سطحی یکی از مهمترین اقدامات زیر بنایی در مسیر افزایش تاب آوری شهر و توسعه پایدار به شمار می‌آید.