در راستای جلوگیری از شیوع بیماری‌های مرتبط و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی، مخازن زباله محلات سیزده گانه با مواد شوینده، ضدعفونی‌کننده و خوشبوکننده به صورت روزانه و مستمر شستشو و گندزدایی می شود.

به گزارش ساراپرس، محمد هادی علی احمدی، شهردار منطقه با اشاره به طرح فوریتی شستشوی مخازن گفت : عملیات نظافت، شستشوی مخازن زباله و گندزدایی محل نصب آن ها در راستای  از بین بردن بوی نامطبوع حاصل از شیرابه‌ها در گرمای تابستان، به صورت روزانه و در نقاط مختلف منطقه ۱۳ اجرا می شود.
او ضمن اشاره به اهمیت حفظ و رعایت بهداشت شهری و عمومی گفت: این مهم بطور مستقیم با وضعیت و شرایط حضور شهروندان در سطح منطقه در ارتباط است و بسیار اهمیت دارد و به منظور ارتقای سلامت شهروندان حفظ نظافت و پاکیزگی معابر و المان های شهری از دغدغه های مهم مدیریت شهری محسوب می شود.
وی گفت:این طرح  به همت نیروی های خدوم اداره خدمات شهری نواحی چهار گانه  در منطقه به خصوص در محلات دارای تراکم بالای جمعیت انجام می شود.
شهردار منطقه ۱۳ گفت: کف تراشی سطل های زباله در راستای پاکسازی زباله های رسوب شده، رنگ آمیزی، جوشکاری، تعویض چرخ و تعمیر و … از دیگر اقداماتی است که در کنار این طرح ضربتی اجرا می شود.