شهردار منطقه 12 از ساماندهی ایستگاه‌های تاکسی با تجمیع 6 مسیر به منظور سهولت نظارت و دسترسی بهتر شهروندان در ضلع شرقی میدان شوش خبر داد.

به گزارش ساراپرس، امیر یزدی، شهردار منطقه، ضمن گرامی‌داشت ۷ اردیبهشت که روز ایمنی و حمل‌ونقل و ترافیک نام‌گذاری شده، از پایان پروژه تجمیع و ساماندهی ایستگاه‌های تاکسی در پایانه تاکسیرانی شوش شرقی خبر داد و گفت: در میدان شوش، پیش از این، ناوگان تاکسیرانی در دو قسمت محدوده میدان شوش به مسافران تاکسی سرویس‌دهی می‌کردند؛ یکی از آنها پایانه تاکسیرانی ابتدای خیابان ری بود که سه خط تاکسیرانی در آن کار می‌کردند و سه خط دیگر در پایانه مشترک شوش شرقی به همراه یک خط اتوبوس مشغول به فعالیت بودند.

یزدی افزود: برای ساماندهی و نظارت بهتر ایستگاه‌های تاکسی، لازم بود خطوط مسافربری تاکسی در یک مکان قرار بگیرند و از پایانه اتوبوسرانی ابتدای خ ری جدا شوند.
وی با بیان اینکه مطالعات این طرح سال گذشته انجام شد و کلیات آن به تصویب رسید، توضیح داد: از ماه‌های پایانی سال گذشته، سه خط تاکسیرانی واقع در ابتدای خیابان ری به پایانه تاکسیرانی شوش شرقی منتقل شدند.
شهردار قلب طهران همچنین تشریح کرد: برای این منظور رفیوژ مربوط به خط اتوبوس از پایانه شوش شرقی برداشته شد و پس از آن آسفالت‌ریزی در آن نقطه انجام گرفته که با این اقدام، فضا برای تردد تاکسی‌ها بیشتر شد؛ سپس خط‌کشی برای جانمایی ایستگاه‌ها صورت گرفت. اواخر هفته گذشته نیز تابلوهای مربوط به ایستگاه‌های تاکسی در این پایانه جانمایی شدند و در ادامه برچسب‌های نرخ کرایه سال جاری روی تابلوهای ایستگاه‌ها نصب شد.
وی ادامه داد: به‌این ترتیب از این پس، پایانه ابتدای خیابان ری فقط به اتوبوسرانی اختصاص خواهد داشت و ۶ خط تاکسی به مقاصد چهارراه گلوبندک، مولوی، پایانه سیدخندان، بهارستان، میدان امام حسین (علیه‌السلام) و منصور در پایانه تاکسیرانی شوش شرقی فعال‌اند.
به گفته یزدی هم‌اکنون فقط نصب سرپناه ایستگاه‌ها انجام نشده که آن‌هم به‌زودی صورت خواهد گرفت.