رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان تهران، از مهلت ثبت نام چهل و ششمین دوره از مسابقات قرآن کریم کشور خبر داد و گفت: مهلت ثبت نام برای شرکت در چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم تا 15 خرداد ماه است.

به گزارش ساراپرس، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان تهران، از مهلت ثبت نام چهل و ششمین دوره از مسابقات قرآن کریم کشور خبر داد و گفت: مهلت ثبت نام برای شرکت در چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم تا ۱۵ خرداد ماه است.
سید مهدی شرفی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن کریم کشور اظهار داشت: « در حال حاضر در مقطع ثبت نام متسابقین هستیم. زمان ثبت نام برای شرکت در چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم از نیمه اردیبهشت ماه شروع شده و تا نیمه خرداد ماه ادامه دارد.» وی در ادامه افزود: « این دوره از مسابقات قرآن کریم ویژه خواهران و برادران بالای ۱۸ سال است.
شرفی با بیان اینکه تنها تفاوت این دوره از مسابقات قرآن کریم با سال های گذشته در برگزاری بخش معارف به صورت حضوری و کتبی است، اظهار داشت: « در این دوره از مسابقات همانند سال های گذشته متسابقین خواهر و برادر در رشته های حفظ کل، ۲۰ جزء، ۱۰ جزء و ۵ جزء، قرائت تحقیق و ترتیل، دعاخوانی، مدیحه سرایی و هم خوانی همچنین بخش اذان ویژه برادران با یکدیگر به رقابت می پردازند.
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان تهران افزود: در بخش معارف تخصصی معارف قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه مورد آزمون است، اما در بخش معارف عمومی همه علاقمندان به شرکت می توانند در بخش ترجمه سوره های یاسین و الرحمن شرکت کنند و نیاز نیست قاری یا حافظ باشند.
شرفی خاطر نشان کرد: به غیر از افرادی که در بخش همخوانی و مدیحه سرایی شرکت می کنند بقیه متسابقین تنها در یک رشته می توانند شرکت کنند. شرط حضور در مسابقات هم داشتن تابعیت جمهوری اسلامی و سن ۱۸ سال تمام است. وی در پایان گفت: مرحله شهرستانی مسابقات اواخر تیرماه برگزار می شود و مرحله استانی هم نیمه دوم مرداد ماه برای استان تهران و رشته معارف هم اواسط مهرماه برگزار می شود.
متقاضیان برای شرکت در چهل ششمین دوره از مسابقات قرآن کریم می توانند با مراجعه به سایت زیر ثبت نام کنند:
www.guraniran.ir