معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با نمایندگان و روسای رسانه‌های خارجی مقیم کشور به منظور استفاده از فضای رسانه‌ای بین‌الملل برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری و تبلیغات در این حوزه دیدار کرد.  

به گزارش سایت خبری ساراپرس؛ علی‌اصغر شالبافیان روز گذشته یکشنبه دوم مرداد ماه ۱۴۰۱ با حضور در جمع نمایندگان و روسای رسانه‌های خارجی مقیم ایران، ضمن معرفی اولویت‌ها و شاخصه‌های اصلی بازارهای هدف در بخش بازاریابی صنعت گردشگری و آگاهی از ظرفیت‌های هر رسانه در انتشار اخبار، گزارش‌ها و محتوای تولید شده به اهمیت نظام‌مند کردن این ارتباط دو سویه تاکید کرد.

به گفته معاون گردشگری کشور تجربه موفق تعامل سازنده رسانه‌های خارجی مقیم و مورد تایید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در رویداد ساری ۲۰۲۲ نشان داد که این همکاری می‌تواند در زمینه‌های متنوع دستاوردهای قابل قبولی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشور و رفع هجمه ایران‌هراسی علیه کشورمان به همراه داشته باشد.
شالبافیان با تاکید بر اینکه نمایش و انتشار جاذبه‌های زیبا تنها راهکار معرفی ایران نیست، یادآور شد: «زمانی که در تولید محتوا به فضای سیاسی، اقتصادی، امنیت و هر آنچه گردشگران برای تصمیم‌گیری سفر به این مقصد نیاز دارند، اشاره می‌شود و زمینه یقین و به باور رسیدن را فراهم می‌کند، در این صورت می‌توانیم به بازارهای هدف نفوذ و چهره واقعی ایران را نمایش دهیم.»
در پایان این نشست هر یک از خبرنگاران، نمایندگان و روسای رسانه‌های خارجی مقیم کشور نیز با بیان چالش‌ها، راهکارها و نقطه‌نظرات خود پیرامون موضوع نحوه معرفی و اطلاع‌رسانی ظرفیت‌های گردشگری ایران برای مخاطبان بین‌الملل، اعلام همکاری کردند.